lørdag den 1. juni 2013

Fredags ørred på grillen


Pyha, hvor jord og himmel næsten går i et her! Synes ikke jeg når alt det, jeg gerne vil! 
Men I skal nu lige have et billede af middagen i aftes.
Min mands nevø har for et par uger siden fanget et par ørreder...jeg blev den heldige aftager! 
I aftes lavede jeg den ene på grillen. Enkelt og sååå lækkert! 
Dertil serverede jeg hvidløgs ristede bønner med parmesan og en lækker dressing. Et sandt fest måltid nydt på terrassen med et glas koldt hvidvin! Så bliver det ikke meget bedre! ;)

Bønnerne vendte jeg med olie og presset hvidløg, fordelte på en bradepande, krydrede med salt og peber og rev rigeligt med parmesan ost over. Og så ellers bare i ovnen v 225 grader 10-15 minutter. 

Og tilbage til fisken, så lagde jeg den rengjorte fisk på stanniol. Fyldte den med skiver af hvidløgssmør med krydderurter, og så nogle citronskiver, salt og peber. Lukkede til, og så på grillen i små 20 min.

Dressingen var på slump men creme fraiche smagt til med agurke relish, krydderier og lidt fløde. 

Kombinationen var nærmest himmelsk! 

Sådan blev fredag aften her i det lille hjem nydt! ;) 

God weekend derude! 


1 kommentar:

  1. Fremragende blog du har her... Det er svært at finde høj kvalitet skrivning som dit i dag. Jeg skam påskønne personer som dig! Pas på dig selv!!

    qrailing | gulvglas test

    SvarSlet