søndag den 4. november 2012

Lørdag, pulled pork og gæster!

I vores lokale Brugs faldt jeg over en nakkekam til rimelig pris. Mine drenge var jo helt vild med pulled pork, som jeg lavede for ikke så længe siden. Så stegen røg i kurven, og jeg tænkte, at jeg skulle lave et nyt forsøg. Denne gang lidt anderledes end første.
Men stadig med et rigtig lækkert resultat! ;)

Jeg lagde stegen i min stegeso. Dækkede nogenlunde med bouillon. Tilsatte gulerødder i store stykker, et par løg i både, lidt hele sorte peberkorn, nogle laurbærblade, lidt tørrede enebær. Og så låget på og ind i ovnen ved 130 grader i 6,5 time.
Når stegen er færdig trækkes kødet ligeledes fra hinanden med to gafler.

Jeg serverede med blomkålsmos. Hertil en blanding af ristede champignons, stykker af sukkerærter og tørrede tranebær.
Der var selvsagt den lækreste ved stegen. Den lod jeg koge godt ind, tilsatte lidt fløde og en smule kulør.

Så det var et rigtig lækkert lørdagsmåltid! ;)

Efter maden fik vi gæster ind ad døren. Så resten af aftenen gik med hygge...altid skønt! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar