søndag den 18. november 2012

Sloppy Joes - the lchf way

Godaften! ;)
Beklager stilheden, jeg er her stadig! ;)
Det har bare været travle dage med gæster, arrangementer mm.
Forleden var der en veninde, der fortalte, at hun havde lavet Sloppy Joes. Og tænk!! Dem havde jeg glemt alt om! Lige siden, ville tanken ikke slippe mig igen - jeg var simpelthen nødt til at prøve at lave en lchf udgave.
Det blev så iaften. Manden kom endelig hjem for at holde "weekend" kl 16:30, så jeg gad heller ikke bruge al tiden i køkkenet.
For de af jer, der ikke har været i USA og smagt retten, eller kender den på anden vis, så er det en tyk, sødlig kødsovs, serveret i en blød bolle.
Jeg brugte skiver af ristet lchf-brød.
Og så lavede jeg en lchf venlig udgave af kødsovsen.

Sloppy Joe kødsovs:
500 g hakket oksekød, 1 hk løg, 3 hk fed hvidløg, chilipulver og paprika efter smag, 1 lille rød snackpeber finthk, 1 dl sukkerfri ketchup, 1 lille ds tomatpuré, lidt vand, 11/2 spsk Sukrin, salt og peber

Kød, løg og hvidløg brunes, alt det øvrige tilsættes, og det simrer godt ind, til en tyk kompakt lidt klæbrig sovs.

Server sovsen i mellem et par skiver lchf brød. Det er lækkert og friskt med grøntsagsstænger og dip til.

Nu står den på Forbrydelsen - spændingen stiger!

God søndag aften! ;)

3 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud. Ærgerligt at man ikke kan købe det der LCHF brød i Danmark. Håber det kommer engang :)

    SvarSlet
  2. Ja, mega ærgerligt, at vi ikke kan gå i Rema herhjemme og købe et lavkarbo brød!! Lad os håbe, det kommer!;)
    Jeg tænker umiddelbart, at Tatjanas machobrød (Low Carb Lækkerier) måske ville kunne bruges? Det skal da forsøges engang. ;)

    SvarSlet
  3. Googlede lige "lchf sloppy joe" og havnede her :-) Jeg har lige nu 3 kg oksefars i køleskabet som jeg skal have brugt og sloppy Joes kunne være en mulighed ;-)
    Jeg er dog på jagt efter en lys og luftig bolle:-) men finder jeg ikke det, så bliver det nok bare med en skive af "det perfekte brød" fra min blog :-) tak for inspiration :-)

    SvarSlet