lørdag den 12. maj 2012

I byen...?

På opfordring, vil jeg fortælle lidt om, hvordan vi klarede os igennem en familiefest sidste weekend, uden at vægten steg. Bare til inspiration, for der er selvfølgelig mange måder at gribe den slags an på.
Jeg havde gjort lidt forarbejde, forhørt mig lidt om menuen på forhånd. Der for vidste jeg at der ville blive serveret kogt hamburgerryg, flødekartofler og salatbar og herefter flæskestegsburger.
Hamburgerryg og salatbar måtte vi jo gerne få, så hjemmefra havde jeg bare lavet en lille grøntsagsgratin, jeg tog med og fik varmet inden vi spiste. Derudover havde jeg bagt Oopsie burgerboller, så byttede vi bare rundt for os selv.
På den måde følte vi slet ikke, at vi var på kur...

Idag skal vi til familiefest igen. Jeg ved at der bliver lakseroulade og tunmousse, det er sikkert ikke det store problem. Dernæst bliver der kød, salater og kartofler. Vi nøjes jo så bare med salater og kød.

I aftes lavede jeg så lidt forberedelse til lidt "sødt" til kaffen. Jeg smeltede mørk chokolade og rørte mandelsplitter i og en anden portion med saltede peanuts i. Det satte jeg i små klatter på bagepapir og lod køle af. Nu har vi så lidt sødt, vi kan medbringe til kaffen! ;)
Det er ikke så svært at gå i byen, hvis man tager sig tid til lidt forberedelser. Man kan selvfølgelig også lade være, og nøjes med at spise det tilladte, der bliver serveret, men min erfaring er, at for os er det meget lettere at holde os på måtten, når vi har noget, vi må få istedet...så er det ikke så svært at vælge fra...
Held og lykke med din næste fest! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar