tirsdag den 12. juni 2012

Bouillon...

Jeg har i flere af opskrifterne brugt alm. bouillonterninger. Jeg har nok godt været klar over, at det ikke var helt "efter bogen", men har tænkt, at det nok ikke gjorde den store forskel.
Nu har min søde "mentor" gjort mig opmærksom på, hvad der er problemet med bouillonterninger. Her kommer et uddrag af det, hun skriver:
"...Har ofte læst advarsler om de meget skadelige tilsætningsstoffer, de indeholder, som bla. kan hindre vægttab og gøre os syge. Det er bedst at lave sin egen bouillon, men ellers bruge fx Oscars bouillonpulver. Det er stoffet, der går under følgende navne: Monoglutamat, MSG, smagsforstærker eller det 3. krydderi. Det er vigtigt at undgå dette, og det gemmer sig i div. færdigprodukter, krydderiblandinger som Aromat og bouillonterninger. Disse indeholder også de meget skadelige transfedtsyrer..."

Så nu har jeg viderbragt min nye viden, der er ikke andet for at læse bag på pakkerne. Fandt den flydende bouillon fra Knorr idag, der så det ikke ud til, at der var nogen af de ovenstående ting i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar