søndag den 10. juni 2012

Fødselsdagsgæster...

Idag har vi haft det sidste hold fødselsdagsgæster i anledningen af sønnens fødselsdag i maj.;)
Sønnen havde bestilt jordbærtærte - og den er absolut ikke lchf venlig. Så jeg lavede en jordbærtærte til sønnen og gæsterne og så lavede jeg små lchf venlige jordbærtærter til manden og mig. De var altså også gode! ;)
Det var bunde som forleden, bare med mandler istedet for kokos. Jeg skriver lige opskriften igen herunder. Ovenpå havde jeg lavet en vanillecreme, som jeg blandede op med flødeskum. Pyntede med friske danske økologiske jordbær og lidt smeltet mørk chokolade. MUMS! ;)

Bunde (6 stk)
3 æg, ½ dl Sukrin, 75 g smør, 50 g hakkede mandler, 1 tsk bagepulver, 1½ tsk fiberhusk, 1 tsk vanille.

Pisk æg, Sukrin og vanille godt og luftigt. Tilsæt mandler, HUSK og bagepulver og tilsidst røres det smeltede smør i dejen til jævn masse.
Fordel i 6 muffinsforme.

Creme
2 æggeblommer, ½ dl fløde, ½ dl Sukrin Melis, 2 tsk vanille.

Alle ingredienser røres sammen i en gryde og varmes op under omrøring til tyk vanillecreme. Køl af og vend sammen med flødeskum til passende smag.

Hvis ikke I har prøvet kagerne endnu, er det altså bare om at komme igang! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar