tirsdag den 4. december 2012

Osso buco

Godaften derude!
Pyha, det går stærkt her i tiden! Og lidt for mange fester og gæster (læs: snyd med kosten!) resulterede så i en ordentlig omgang migræne...gad vide, hvornår jeg lærer, at min krop bare ikke trives med gluten og sukker...?!?? Hver gang tænker jeg, at jeg aldrig gør det mere...og dog! Hmmm mon der er andre, der kender til det svage sind!??
Og bagefter er man også træt af det - men lige i øjeblikket smager alt det forkerte bare så godt!
Når man så får sådan en reaktion fra kroppen, så er det heldigvis ikke svært at være tilbage på ret spor igen.

Nåh, men idag havde jeg tid til simremad. Her på landet, når man får en halv ko i fryseren, får man jo alle mulige udskæringer, som man ikke nødvendigvis selv ville købe ellers. Heriblandt kød til osso buco.
Og mine drenge elsker det! ;)

Jeg bruner kødet af på panden, krydrer med salt og peber. Op i et ildfast fad. Herover fordelte jeg champignon i kvarter, 5 laurbærblade, 2 ds flåede hk tomater, og lidt bouillon.

Fadet dækkes med stanniol og så bare ind i ovnen ved 180 grader i 1,5 time.

Og så serverede jeg bare med kogte blomkålsbuketter og kogte grønne bønner.

Et lækkert måltid, når man bare har tid til at gå tidligt igang! ;)

Imorgen skal jeg til Ribe det meste af dagen - en ganske lang køretur. Så er I forberedt, hvis der er stille herinde imorgen. ;)

Iøvrigt har jeg modtaget Tatjanas kogebog med posten.... LÆKKERT! siger jeg bare! ;) Den skal jeg lige have vist frem en af dagene også... ;)

1 kommentar:

  1. Hej Line.

    Åhhhh ja, den kære juletid. Jeg kender kun alt for godt til problemet med den forkerte mad....

    Jeg fik også Tatjanas kogebog i mandags, og hold da helt op der er meget lækkert deri! :-D Jeg ved snart ikke hvad jeg skal starte med.

    Nå, men op på hesten igen Line, og rigtig glædelig jul til dig og din familie. :-)

    Hilsen Trine.

    SvarSlet