mandag den 10. december 2012

"Fremvisning"...

Tænkte, jeg skulle vise jer lidt billeder af den lækre bog Low Carb Lækkerier som Tatjana Albinus har skrevet. Endelig en lchf bog PÅ DANSK! ;)

Jeg har desværre ikke nået at prøve noget fra den endnu, men jeg glæder mig! Der er så mange spændende ting i den...kan klart anbefales. Man kunne jo ønske sig den i julegave - hvis altså man kan vente så længe!? ;)

Det går lidt sløjt her i tiden. Det bliver vist ikke til meget mere end det mest nødvendige. Forklaringen er, at jeg siden 2004 har fået en skrap antihormon behandling. Tamoxifen, hvis det giver mening hos nogen af jer læsere.
Jeg plejer bare at ringe til lægen, når jeg er ved at løbe tør for pillerne, og så henter jeg et nyt glas på apoteket. I den senere tid er der dog problemer med at få det udleveret...er faktisk ikke helt klar over hvorfor, men lægens betegnelse af det som 'rævegift' giver fint mening, når man ikke bare sådan kan få det udleveret.
Problemet er bare, at medicinen mere eller mindre er forudsætningen for at jeg lever. Så jeg har brug for den. Min læge på sygehuset i Århus skal så indtil videre sørge for, at jeg får medicinen tilsendt fra afdelingen deroppe, men det går jo ikke så hurtigt åbenbart. Så efterhånden har jeg ikke fået medicinen i over en uge. Det resulterer i 'anti-bivirkninger', hvis der da ellers er noget, der hedder det. Og som tiden går, bliver jeg lidt stresset ved tanken om, at når medicinen så endelig kommer igen, så starter jeg forfra med opstarts bivirkningerne....! Så lige i tiden kører det hele lidt i ring for mig, for manglen på medicinen gør mærkelige ting ved min krop...

Det var en lang historie om 'en lille ting' som dog fylder meget i min hverdag pt - så tak fordi I lyttede med! ;)

Fortsat god dag, håber ikke I er sneet inde!?



3 kommentarer:

  1. Øv det lyder som en rigtig træks situation at stå i. Håber snart der kan komme styr på det, så du kan få den medicin som du har behov for.

    SvarSlet
  2. Tak for det, søde Signe... Nu har jeg i mange år til tider brokket mig over at jeg skal tage medicinen, og nu hvor jeg ikke kan få den, er det også galt! Vi mennesker er ikke nemme at stille tilfreds, vel!? ;)
    Det bliver bedre, ingen tvivl om det...jeg når bare ikke så meget, som jeg gerne ville i tiden...det er i bund og grund nok det, der går mig mest på. Men tak for omsorgen - det varmede! ;)

    SvarSlet
  3. Øv for pokker :( Jeg kender ikke til den antihormon behandling du er i, men det lyder bestemt ikke sjovt. Jeg håber der snart kommer styr på din medicin.

    Mht. kogebogen så hentede jeg min den dag den udkom, og indtil videre er jeg VILD med de saltede mandler (som laves lidt anderledes end jeg plejer), og ikke mindst fransbrødet som jeg bagte igår, og som smagte virkelig godt!

    SvarSlet