onsdag den 16. januar 2013

Lavkarbo frikadeller

I aften gjorde jeg et nyt forsøg på frikadeller. Tatjana har en opskrift i denne uges udgave af Familie Journalen, men jeg synes mængden af Husk lød lige rigeligt. Jeg har noget med Husk. Det er godt til mange ting, men kan også hive en lidt træls konsistens nogle gange...
Så jeg lavede mit eget forsøg. Og drengene her i huset var velfornøjede! ;) Så måske er jeg nu i hus med en udgave af lchf frikadeller? ;)

Lavkarbo frikadeller:
500 g svinekød, 500 g kalvekød, 2 tsk groft salt, peber, 2 æg, 1 revet løg, 3/4 dl fløde

Jeg rørte først kødet godt med salt. Herefter tilsatte jeg peber, æg og revet løg. Til slut tilsatte jeg fløde til korrekt konsistens. Fløden hjælper meget til at dejen sætter sig, så det gjorde, at jeg ikke havde brug for hverken Husk, klid eller noget andet til at 'stive af'.
Og så var det ellers bare at stege i smør på panden.

Vi spiste dem med blomkålsmos, kogte grøntsager og lidt sukkerfri tyttebærsyltetøj.

NB# Gulerødder er ikke lavkarbo! Jeg havde bare nogle stykker i grøntsagsskuffen, der trængte til at blive brugt. ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar