tirsdag den 20. november 2012

Godt nyt...! ;)

Jeg har set, at der er kommet et nyt produkt fra Sukrin. Nemli Sukrin Gold.
Perfekt timing her op mod juletiden.
Jeg har ikke haft tid til at undersøge, om den er nået til Danmark endnu, men det er der måske nogle af jer skarpe læsere, der ved!? :)
Her er informationen vedr. Sukrin Gold fra Funksjonell mat: "Sukrin Gold er et gyldent sukker med en fyldig og rund smag. Det passer godt i kaffe/the, kager, desserter, over bær og yoghurt og alle steder, hvor man ønsker få kalorier men rigt med sødme.
Sukrin Gold er sat sammen af flere naturlige sødestoffer, og blandingen af disse giver en smag, som ikke står tilbage for det brune sukker, vi kender fra før. Den har samme sødningsgrad som almindeligt sukker, og bruges derfor på helt samme måde.
Sukrin Gold indeholder kun 1 kalorie pr teske (5 g).
Den unikke blanding af sødestofferne gør, at produktet giver en sødere, rundere og mere fyldig smag end almindelig Sukrin.
Sukrin Gold fungerer bedre end almindelig Sukrin i bagning, da det er sødere og giver mindre risiko for 'den kølige eftersmag'. Skal du lave sød bagværk, er det stadig Sukrin+ som egner sig bedst, da det er dobbelt så sødt og erstatter mere af sukkeret med en mindre mængde.
Indhold: Sukrin (erythritol), tagatose, glycerol, maltekstrakt (glutenfrit), Stevia"

Kunne forestille mig, den ville egne sig godt til juletiden...så nu må jeg snart på jagt efter den! ;)


2 kommentarer:

  1. Jeg var i Helsam i Horsens og spørge efter det igår. Hun havde ikke hørt om sukrin gold endnu, og da hun tjekkede helsams database, var det endnu ikke kommet til dem :(

    SvarSlet
  2. Hej Signe ~
    Nej det anede mig, at Helsam nok ikke var med endnu, synes desværre ikke altid de er helt med fremme i skoene på, hvad der rører sig...men havde håbet, siden de jo fører Sukrin og Sukrin+.
    Men så må vi jo på jagt på nettet. Hvis jeg finder et sted, smider jeg lige et link herind...håber jeg får tid til at kigge på det imorgen...
    Tak for info! ;)

    SvarSlet