tirsdag den 20. november 2012

Helstegt kylling

I aftes fik vi helstegt kylling. Der går ofte en stund mellem jeg laver helstegt kylling, og det er egentlig en skam...det smager jo godt! ;)
Jeg penslede den ferske kylling med smeltet smør, krydrede godt med salt og peber. Det var et tip fra Klidmoster, og gav et lækkert sprødt skind.

Af tilbehør var der flødestuvede champignons, ovnbagte tomater og blomkålsklatter.
Jeg blev inspireret til blomkålsklatterne på www.newyorkerbyheart.com. I hendes opskrift var der dog mel. Så min opskrift er noget anderledes. Den kommer her... ;)
Blomkålsklatter:
1 blomkålshovede i små buketter, 1 god håndfuld hk purløg, 1 stort hk løg, 5 æg, 200 g pikantost, 1 dl fløde.
Blomkålsbuketter koges i letsaltet vand, drænes godt.
Løg svitses klare i smør. Imens røres pikantost blød med fløden. Tilsættes de 5 æg og piskes godt sammen. Purløg tilsættes.
Vend blomkål og løg i æggemassen og rør godt.

Steges i klatter på panden. Ikke for høj varme, og giv dem tid til at sætte sig på den ene side, før de vendes.

Næste gang tror jeg, jeg vil findele blomkålen yderligere, det ville nok gøre det lettere at håndtere klatterne på panden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar