mandag den 12. november 2012

Ostefrikadeller

I aften havde jeg lovet at prøve at lave frikadeller. Jeg tog lidt udgangspunkt i farsbrødet forleden, det havde sådan en god smag.
De blev godkendt og guffet løs af.
I får opskriften her. ;)

Ostefrikadeller:
1 kg hk kalv og flæsk, 3 tsk groft salt, friskkværnet peber, 3 æg, 11/2 dl fløde, 1 revet løg, 200 g revet (Emmentaler)ost.

Alle ingredienser blandes til en jævn fars. Formes til frikadeller, som steges i smør på panden.
Dette bliver en stor portion, men de er gode at have til madpakken... ;)

Rigtig god aften - her står den på sofa-hygge... Hmmm! ;)

1 kommentar:

  1. Hej Line
    Jeg lavede også frikadeller i går :-)
    De sidste par gange har jeg med held, kommet 1 spsk hvedeklid i til 500gr kød og 2 æg.Ladet den rørte fars hvile ca. 10 min på bordet.
    Jeg syntes hvedekliden samler farsen, så det ikke blir sådan en slags "krebinetter " :-)

    MVH Susanne

    SvarSlet