fredag den 11. maj 2012

Brød nr. 2

I aftes bagte jeg det andet brød jeg bager. Konsistensen på brødet er noget anderledes end det sidste jeg viste. Jeg bager det primært til sønnen. Ligesom det andet skærer jeg det i tynde skiver og deler i passende portioner, som jeg lægger i fryseren.
Til 1 brød skal der bruges følgende:
200 g hørfrø, 50 g sesam, 50 g hakkede hasselnødder, 50 g hakkede mandler, 50 g HUSK, 2 tsk bagepulver, 1½ spsk krydderi.
50 g smeltet smør, 1 dl cremefraiche, 250 g græsk yoghurt 10%, 6 æg

Dette er min grundopskrift. Den kan variere fra gang til gang alt efter, hvad jeg lige har hjemme. Det på billedet ovenpå har også lidt græskar- og solsikkekerner i. Som krydderi bruger jeg urtesalt, men det kan man jo gøre efter smag. 

Alt det tørre blandes til "mel". Derefter tilsættes resten. Rør til en jævn masse. Fyld i en brødform foret med bagepapir og bag nederst i ovnen v/ 175 grader i ca 70 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar