søndag den 6. maj 2012

Hjemmelavede burgere - et hit!

Endnu en af yndlingsspiserne her i huset er burgere. Helst med en god hjemmebagt grovbolle. Siden vi startede på lchf, var det jo no-go, så jeg måtte i tænkeboks.
Jeg faldt tilfældigvis over http://www.yourlighterside.com/ hvor der var en opskrift på søde Oopsiebrød. Jeg fjernede de søde smagsgivere og vips! Så endte det med noget der egnede sig fortrinligt til burgerboller. Opskriften kommer her:

Oopsie brød (nok til 3 burgerboller)

3 æg -delt i hvider og blommer
100 gram flødeost
1 tsk (urte)salt
1 tsk bagepulver
Drys: sesamfrø

Jeg startede med at piske hviderne godt stive. Herefter rørte jeg blommerne med flødeost, salt og bagepulver. Denne masse vendte jeg forsigtigt i hviderne af flere omgange.
Så på en bageplade i 6 lige store klatter. De 3 af dem dryssede jeg med sesam for at bruge dem som overe. Bag ved 150 grader i 25 minutter.

Konsistensen er lidt henad vandbakkelse, men lidt mere brødagtig, vel pga flødeosten...?
Så det er bare at gå igang med opskriften, hvis du ikke har prøvet den endnu!


Her det færdige resultat...
Brødene egner sig også godt som sandwich med lækkert fyld i til madpakken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar