tirsdag den 29. maj 2012

Nem gratin...

I aften skulle det først og fremmest være lidt nemt. Energien er ikke så høj ovenpå den travle Pinse, så jeg valgte en variant af en gratin, som kunne passe sig selv i ovnen.
Jeg brunede 500 g hakket flæskefars, 1 lille hakket løg, et par groftrevne gulerødder. Da det var brunet hældte jeg 1/4 ltr piskefløde ved, krydrede og lod koge lidt ind.
Imens kogte jeg omkring 600 g broccoli i rigeligt letsaltet vand, tror i en 20 minutter, til det var godt mørt. Jeg drænede godt. Så moste jeg buketterne med et piskeris og tilsatte et bæger Garli hvidløgsflødeost, smagte til med urtesalt.
Broccolimosen fordelte jeg i en ildfast form. Ovenpå lagde jeg kødblandingen. Herover fordelte jeg 4 hakkede tomater. Til sidst dækkede jeg hele herligheden med lidt ost og nogle skiver bacon.
Ind i ovnen ved 200 grader i 30 minutter. Voila! ;)
Hertil serverede jeg resten af "couscous" salaten fra igår.

Jeg har de sidste par dage haft helt vildt lyst til at prøve med en lchf variant af Strawberry Daiquiri....så en af de nærmeste dage, må jeg finde noget, vi skal fejre... ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar