mandag den 21. maj 2012

Gratinerede, fyldte pandekager

I dag har været dejlig varm! Det var jo oplagt at grille, men siden jeg havde taget en lille portion fars op igår, der skulle bruges, måtte jeg finde på noget andet. Vejret var ikke til sammenkogte, tunge retter, så valget faldt på fyldte pandekager, som jeg gratinerede med ost i ovnen inden servering. Det smagte nu skøønt! ;)
Idag prøvede jeg at putte lidt HUSK i dejen, for at gøre den lidt fastere. Ved ikke, om der var den store forskel til når jeg kun bruger æg og fløde, men de smagte godt! ;)

Til ca 10 pandekager brugte jeg
5 æg, ca 5 dl fløde, 2-3 spsk HUSK, salt og peber.
Det hele røres sammen og hvilede lidt på køkkenbordet. Stegte pandekagerne i smør.

På en anden pande brunede jeg 450 g hakket oksekød, 2 hvidløgsfed og et lille løg hakket. Smagte til med lidt Tacokrydderi og en lille dåse tomatpuré.

Pandekagerne blev fyldt med lidt kødblanding, lidt revet ost, lukket og lagt på en bageplade med lukningen nedad. Lidt revet ost ovenpå og så under grillen i ovnen i 10 minutter.

Hertil serverede jeg en god blandet salat med en balsamicodressing til.

Velbekomme! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar