lørdag den 5. maj 2012

Lækker hjemmelavet pizza - helt på lovlig vis!

I dag havde jeg lovet sønnen, at jeg skulle forsøge mig med en pizza på lchf-vis. Det er nemli én af yndlings-weekend-spiserne i hvert fald før! Så det måtte jo stå sin prøve. Så en opskrift på en pizzabund, som jeg da absolut måtte prøve. Og selvfølgelig kan jeg ikke huske, hvor jeg fandt opskriften, men skriver hvad jeg brugte:

Pizza bund til 1 bageplade:

250 gram grillost (halloumi ost)
4 æg
10 tsk. HUSK

Jeg rev osten groft og blandede med de øvrige ingredienser. Lod det stå på køkkenbordet i 10-15 minutter, mens jeg varmede ovnen op til 250 grader.
Så bredte jeg dejen ud på bagepladen i ca 1 cm tykkelse, og derefter midt i ovnen i 8-10 minutter til gylden. Ud igen, og så pyntes den jo bare efter smag og behag. Vi valgte tomat, skinke, 2 slags ost, bacon og salami.
 Ved bordet pyntede vi med lidt salat, agurk, tomat og god dressing, det nåede jeg dog ikke at få et billede af. ;)

Mine drenge var meget begejstrede og vi spiste med stor velbehag!

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Denne må vi teste :) Vi har prøvet den på blomkålsbund http://tatjanasmad.blogspot.dk/2012/08/pizza-med-blomkalsbund.html
    jeg opgav dog at få den brun og sprød, tror jeg blander lidt olie i "bunden" næste gang :) Men jeg var positivt overrasket over hvor godt rn blomkålspizza kan smage... så vil klart anbefale dig at prøve den også :)

    SvarSlet
    Svar

    1. Hej Mette ~
      Velkommen her til! ;)
      Jeg har stadig til gode at teste blomkålsbunden. Har nu tænkt, at det skulle prøves så det må jeg se, om jeg ikke kan give mig i kast med til en nem aftensmad i næste uge! ;)

      Slet
  2. Hej.
    Jeg er meget nysgerrig - blev den sprød? :)

    SvarSlet