søndag den 13. maj 2012

Æggepandekager

Efter endnu en travl weekend i festens tegn, nåede vi endnu engang til søndag aften! Vi har været afsted det meste af dagen, så i aften blev det let aftensmad: fyldte æggepandekager med kylling.
Til ca 10 pandekager brugte jeg omkring 2 dl fløde og 6 æg plus salt og peber. Stegte tynde pandekager i smør på en pande.
Imens snittede jeg salat, tomater, agurk, sukkerærter, rørte en lækker dressing sammen med krydderurter fra haven, lunede kyllingestrimler i ovnen og skar en stump Emmentalerost i terninger. Det passede nogenlunde med, at "vi" var færdige samtidig - mig og panden! ;)
de er altså bare nemmere at spise, hvis man pakker dem i en pergamentpapirs lomme, så det er det, jeg har gjort på billedet.

Det smarte er, at så har jeg frokosten til manden imorgen. Jeg smører et par pandekager med en god pikantost, fylder med salat, rejer, pesto etc... Lækkert og nemt i madpakken!
Fortsat god søndag aften! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar