torsdag den 24. maj 2012

Lchf koldskål

Igår stod menuen på pizza - den blev rigtig god! Hertil have jeg lavet en lækker tomatsalat, bestående af tomater, forårsløg og frisk feta samt en dejlig balsamicodressing.
I anledningen af varmen havde jeg lavet koldskål til dessert - og fordi mine drenge elsker det!
Til denne brugte jeg til en stor portion:
4 past æggeblommer, 2 spsk Sukrin melis (sødemiddel), kornene fra en stang vanille, 1 ltr kærnemælk, ca 3 dl yoghurt naturel, 1/4 ltr piskefløde, pisket til skum, lidt citronsaft.

Først piskes blommer, Sukrin og vanille lyst og luftigt. Så røres resten i. Sæt koldt til servering.
Istedet for kammerjunkere serverede jeg lidt koldt jordbærkompot til.

Det hele blev indtaget i haven til den skønne fuglesang...ved de havemøbler, som endnu ikke har nået at få olie... ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar