søndag den 16. september 2012

Amerikanske pandekager

I morges havde jeg lyst til at der skulle ske noget andet end æg, bacon og kernebrød. Ovre hos Jane på www.madbanditten.dk, så jeg en opskrift, der så spændende ud.
Her er, hvad jeg brugte, og jeg fik omtrent 15 klatter ud af portionen.

Amerikanske pandekager ala lchf:
250 g hytteost (med så høj fedtprocent som muligt), 3 store æg, 6 tsk HUSK, lidt vanille og 2 tsk Sukrin+

Det hele blendes sammen til en lind dej. Lad hvile lidt. Sæt på panden i små klatter. Jeg brugte ca 2 spsk pr klat. Steg ved middelvarme, lad den sætte sig godt på den ene side inden du vender. -Hastværk er lastværk...! ;)

Vi spiste dem med banan skiver og hakkede mandler, det var lige, hvad der var i huset. ;) Det kan jo varieres i det uendelige, ligesom de kan krydres med citronsaft, kardemomme eller....

Det er ikke sidste gang vi laver dem her i huset. ;)

I eftermiddag har vi været til fødselsdag i familien, så der bliver vist ikke mere at vise frem for idag.

DR2 temaet om sukker var i øvrigt meget tankevækkende! Det kommer vi nok tilbage til! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar