tirsdag den 4. september 2012

Et par tanker...

Jeg har flere gange tænkt over, hvor dejlig en fornemmelse det er, at siden jeg startede på lchf i maj, at det er befriende, hvordan det nu er mig, der styrer mit madindtag og ikke mit madindtag, der styrer mig!
Når jeg tænker tilbage på før lchf, så var det ofte sukkertrangen, eller lyst til en bestemt madvare, der styrede tankerne i løbet af dagen...det er vi nok mange, der kender til mere eller mindre.
Siden jeg startede på lchf, oplever jeg, at fordi mit blodsukker bevares stabilt, oplever jeg ikke mere sukkertrangen, som jeg gjorde før. Jeg oplever ikke humøret svinge op og ned, som vi nok også er mange, der kender til. Jeg oplever til gengæld en fantastisk ro og afslappende følelse i kroppen.
Det skyldes uden tvivl det stabile blodsukker, og mine tanker kredser ikke længere i så stor grad om, hvad jeg har lyst til at spise til næste måltid. 
Tanker om mad fylder ikke så meget for mig mere, som det gjorde før.

Dermed ikke være sagt, at vi ikke stadig er livsnydere her i huset! Vi elsker god mad og at hygge os, og det vil nok aldrig forsvinde...men det styrer os ikke på samme måde mere!

Dét i sig selv er jo en kæmpe befrielse!

Jeg byder dig hjerteligt velkommen til at prøve det samme selv! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar