lørdag den 8. september 2012

Hjemmekogt sukkerfri rødkål

Som jeg nævnte igår, fik vi lækre ribbensandwich til aftensmad. Jeg havde selv lavet sukkerfri agurkesalat og kogt sukkerfri rødkål. Uhm...lækker fredags middag! ;) Og tænk, at jeg kunne sidde og NYDE flæskesværen UDEN dårlig samvittighed overhovedet! Det er da for fedt! ;)
Bollerne var den grove udgave af oopsie brødene. 

Kogt rødkål:
1 rødkålshovede (ikke alt for stort), ½ ltr eddike, 1 spsk salt, 3 dl rød sukkerfri saft (jeg brugte bare alm Rynkeby rød blandet light), sødemiddel efter smag (jeg brugte nok, hvad der svarer til 150-200 g sukker. Men smag dig lidt frem, bare sørg for ikke at tilsætte for meget ad gangen!)

Snit rødkålen fint og kom i en stor gryde. Hæld eddiken over og lad det småkoge i en god times tid.
Tilsæt salt, saft og sødemiddel, kog endnu en halv times tid. Smag til.

Hvis du laver en stor portion tilsættes der jo bare Atamon til blandingen og det hældes på skoldede glas.

Nu vi går mod julen med (alt for) hastige skridt, er det egentlig rart at vide, at man kan lave en sukkerfri udgave af den hjemmekogte lækre rødkål, vi plejer at få! jeg blev i hvert fald positivt overrasket! ;)

Fortsat god lørdag! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar