torsdag den 13. september 2012

Lige et tip...



Min helt egen mentor indenfor lchf, som jeg sætter stor pris på og ofte drager nytte af, fortalte mig igår om en app, hun har købt til Iphonen. Lchf-tabellen, hedder den.
Nu har jeg også selv købt den, og vil dele den med jer, for synes egentlig, det er en ganske smart idé, og et glimrende værktøj at have ved hånden.
Godt nok er den på svensk, men jeg synes, den er forståelig. Der er lister over mere end 2000 madvarer og deres fordeling af kulhydrat, fedt og protein pr. 100 gram af varen.
Det er altså nemt at slå op, hvis du lige er i tvivl om, hvor en given fødevare ligger på listen. Det er så smart lavet, at de tilladte fødevarer er mærket med grønt, de mindre gode med gul, og de med højest kulhydrat indhold med rødt. Altså en slags rød-gul-grøn-stop-funktion.
Derudover er der en BMI beregner og adgang til ophavskvindens blog med opskrifter.

Til den nette sum af 12 kr i min app store, synes jeg bestemt det er godt givet ud for et nyttigt værktøj. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar