fredag den 14. september 2012

Quiche Lorraine the lchf style! ;)

Jeg begynder så småt at finde opskrifter frem fra bag i hovedet på retter, som har været lidt no-go, eller i hvert fald kun til helt særlige anledninger, inden vi startede på lchf.

Idag vaskede jeg mit køleskab, og lokaliserede lidt forskellige slags oste. Og hvad var bedre end at lave en variant af den franske Quiche Lorraine. ;)

Jeg havde egentlig tænkt, at jeg skulle eksperimentere med en tærtebund med noget mandelmel, men så kom sønnen forbi køkkenet, og han syntes bestemt, det skulle være tærte uden bund. Så ja...sådan blev det såmænd.
Quiche Lorraine (1 tærte):
200 g skinkestrimler, 1 pk bacon i skiver, 350 g revet ost - gerne flere forsk slags, 4 æg, 3 dl fløde, salt, peber og paprika

Fordel skinke og bacon i mindre stykker i bunden af et tærtefad. Fordel revet ost henover. Pisk æg, fløde og krydderier. Hæld blandingen over fyldet og sæt i ovnen v/ 200 grader i 45 minutter.

Hertil fik vi en dejlig grøn salat. Dressingen er en variant af Claus Meyers...Mums den var god, jeg skal lige finde opskriften, så kommer den også herind.

God weekend til jer derude! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar