mandag den 10. september 2012

Mandags-hottere! ;)

Manden er afsted igen, og dermed er de nemme aftensløsninger kommet på banen igen. I aften ville sønnen gerne have hotdogs. 
Brødene fandt jeg ovre hos Hanne og Kari, og det måtte jo prøves.

Det fungerede for så vidt fint nok med brødene, dog syntes vi, de var lidt tørre og manglede lidt salt. Det hænger måske sammen med, at jeg forsøgte at få dejen så fast som muligt, så de ikke skulle blive for flade.
Men der er klart grobund for nogle flere forsøg med det her... ;)
Lavkarbo pølsebrød: (6 stk.)
½ dl sesamfrø, ½ dl solsikkekerner, 1 dl revet ost, 2 små æg, 1 tsk bagepulver, lidt salt og lidt Sukrin. Evt Husk, hvis dejen er for tynd.

Mal sesam og solsikke til så fint mel som muligt. Bland med revet ost, æg, bagepulver, salt og Sukrin. Hvis æggene er lidt for store, bliver dejen for flydende, så må du tilsætte lidt Husk.
Kom i en sprøjtepose med et pænt stort hul.
Form pølsebrød i ønsket længde på en bageplade med bagepapir.


3 kommentarer:

  1. Kan man bruge andet end ost som bindemiddel? Jeg har en kone som under ingen omstændigheder vil indtage noget der bare minder svagt om ost.

    SvarSlet
  2. Hmmm...Peter, det er da et godt spørgsmål! Jeg bliver dig næsten svar skyldig i første omgang, for det eneste jeg kunne tænke på var noget med naturel flødeost - men det er jo også ost...! Der skal i hvert fald helt sikkert bruges noget HUSK. Men du kan da forsøge dig med at udelade osten og se, hvad der sker...?
    Måske er der andre af læserne, der har forsøgt sig med en anden variant?

    SvarSlet
  3. Hvilken temperatur, og hvor lang tid?

    SvarSlet