tirsdag den 23. oktober 2012

Bøf i folie med ovngrøntsager

I aften har vi haft gæster. Hyggeligt. Men også lidt en skæv dag. Jeg har nemli ikke haft vand fra engang lige før middag og så indtil kl 19. Når man bare tænder og slukker vandhanen efter behov, tænker man ikke over det, men jeg skal da love for, at man tænker over det, når der ikke kommer en dråbe ud i mange timer - og særligt, når man så skal have gæster! Sikke noget mas! Det var simpelthen hele vores lille landsby, der ikke havde vand. Så vores lille lokale Brugs havde nærmest solgt alt af flaskevand og færdigretter! ;)
Men altså, med lidt flaskevand og så glaskartofler til selskabet...ja så gik det hele alligevel. Godt nok fik jeg ikke vasket gulvene - men det ses jo heller ikke, når musikken spiller! ;)

Det blev til bøf i folie, for hakket kød har jeg i fryseren, og så var det jo ikke den store udskrivning for budgettet.
Af tilbehør havde jeg lavet broccoli, slikærter og groft hakket løg med en krydder-hvidløgs marinade over.
Fyldet ovenpå bøfferne var champignons, cocktailpøkser svitset med lidt fløde og et skvæt bouillon.

Se sådan blev der alligevel middag i det lille hjem - trods alt! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar