fredag den 5. oktober 2012

Hvidkålspizza...

Et kig i grøntsagsskuffen afslørede et godt halvt hvidkål. Sønnen har de sidste dage spurgt, om vi ikke snart kunne få 'grøntsagsbunden', som den bliver kaldt her. Sjovt nok, så går den rent hjem, hvis jeg kalder den grøntsagsbund med fyld. ;)
Jeg mener at have set hos Jane ovre på www.madbanditten.dk, at hun havde lavet hvidkåls røsti, som hun brugte som frokostpizza. Jeg nærlæste det ikke, den gang hun skrev om det, men jeg prøvede mig frem. Det endte rigtig godt! Jeg lavede en bradepande ud af portionen. Herpå tomatsauce, stegt hakket oksekød, revet cheddar og gouda ost, en pakke skivede bacon.

Til bunden brugte jeg:
1/3 del af hvidkålshovedet, vil tro omkring 500 gram, 3 små æg, 50 g revet parmesanost, urtesalt og et drys basilikum.
Kålen hakkes helt fint i foodprocessoren. De øvrige ingredienser blandes i, og det fordeles jævnt på en bageplade med papir.
Ind i ovnen ved 200 grader i omkring 20 minutter, til den tager lidt farve.

Fordel fyldet på og sæt den i ovnen ved 220 grader varmluft, til den er sprød og gylden.

Portionen var mere end rigeligt til os tre her i huset, så nu er frokosten imorgen også i hus. ;)

1 kommentar: