mandag den 8. oktober 2012

Lækker mørbradgryde

I aften har vi fået en lækker mørbradgryde med blomkåls-porre mos og grønne ærter.

Jeg havde et blomkål, som jeg ville lave mos af, men syntes ikke, det var så stort, så jeg tænkte at prøve at supplere med en porre. Det fungerede fint - så i virkeligheden kan man måske bruge det meste til mosen...det må vi prøve mere af. ;)

Til mørbradgryden skar jeg en svinemørbrad i mindre stykker, svitsede i smør sammen med et hakket løg, en pakke bacontern, paprika og cocktail pølser. Tilsæt bouillon, en lille dåse tomatpuré, en dåse flåede tomater, en pakke skivede champignons, salt og peber. Lad simre så længe, som tiden tillader det. Jeg nåede vist at have det stående en 45 min, så meget af væden var kogt ind. Tilsidst tilsættes 1-2 dl fløde.

Server og nyd! Smager fantastisk! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar