søndag den 21. oktober 2012

Kødtimbale

I sidste uge skrev en af mine søde læsere en venlig mail til mig.
Hun var også så sød at sende mig en af deres yndlingsopskrifter. Så mange tak til Birgit Hedegaard Fagerlund for opskriften på kødtimbale.

Her er opskriften, som jeg lavede den:
500 g hakket oksekød, karry, salt, peber, 1 hk løg, 250 g champignons i skiver, 1 rød peberfrugt i grove tern.

Det hele svitses sammen. Fordeles i et ildfast fad.
Henover hældes en æggemasse af 6 æg og 11/2 dl fløde samt 2 tsk urtesalt.

Hele molevitten ind i ovnen ved 200 grader i 30 minutter.

Jeg serverede den med en salat avocado, blommetomater, frisk feta og sorte oliven med en olie-eddike-dressing.

En nem og lækker ret, som kan varieres alt efter smag og køleskabsindhold. ;)

Så er det jeg tænker, at der måske sidder flere af jer derude med en lchf ret, der hitter i jeres hjem, og som mangler lidt opmærksomhed på min blog. Kunne du tænke dig at få din opskrift bragt på bloggen, så send mig endelig en mail. Min mailadresse finder du under min profil.
Jeg glæder mig til at høre fra jer! ;)

Nu er det så tid til ugens højdepunkt med Forbrydelsen på DR1... Uuuh vi følger spændt med her i huset! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar