tirsdag den 16. oktober 2012

Bøf i folie

I aften er manden og jeg alene hjemme. Sønnen nyder sin efterårsferie! ;)
Vi har fået bøf i folie til aftens - en lækker spise! ;)
Jeg fandt en svampe blanding i byen idag. Det var en bakke med 250 g svampe bestående af brune champignons, Shii Take samt gule og grå østershatte. Jeg skar dem i små stykker, svitsede i smør sammen med et hk løg og et fed hk hvidløg. Krydrede med salt og peber, hældte lidt balsamico eddike ved og et skvæt fløde, og lid det simre. Til sidst vendte jeg hk persille i.
Imens det simrede, brunede jeg 4 godt store bøffer på panden. På 4 stk folie fordelte jeg bøfferne og svampe stuvningen ovenpå, lukkede til og placerede dem i et ovnfast fad.

Ind i ovnen i 20-30 min. Sammen med satte jeg et fad med broccoli buketter, rødløg grofthk, brune champignons og slikærter. Herover fordelte jeg en marinade af smeltet smør, hvidløg, persille, salt og peber. De fik så lige så lang tid i ovnen som bøfferne.

Jeg beklager, at det ikke tager sig så pænt ud på tallerknen. Manden blev noget forsinket, og mad bliver altså bare ikke pænere af at stå i ovnen og blive holdt varmt! Men det smagte nu rigtig rigtig godt! ;)

Imorgen tager sønnen og jeg med en af hans venner og vennens mor på en dagstur til Danfoss Universe og derefter et smut ned til grænsen. Bla. Skal jeg se, om ikke jeg kan finde billige mandler! ;)

Så imorgen bliver nok endnu en stille dag mht opskrifter og inspiration.

2 kommentarer:

  1. Uh mad i folie er noget jeg får gjort alt for lidt ved, så tak for inspirationen!
    Hvis du når at læse dette inden du tager til Tyskland, så undlad for guds skyld at købe mandler i grænsebutikkerne - tag i stedet i Sky eller Rewe butikkerne (der ligger i hvert fald en Sky i Flensborg) - der plejer de at koste under 40 kr. pr. kg (deres billige mærke der hedder Jaa! eller noget i den retning).
    Det var i hvert fald prisen for et halvt års tid siden da jeg sidst havde bud med dernede :-)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi ~

    Tak for din kommentar. Ja, prøv bøf i folie - det er et hit her i huset i hvert fald, og kan jo varieres i det uendelige! ;)

    Tak for tippet med mandlerne, det vil jeg have i mente næste gang, turen går til Grænsen. Igår blev det kun til grænsebutikkerne, da vi havde et par drenge med, som bestemt ikke var i humør til mere shopping end allerhøjest nødvendigt. Så næste gang.... ;)

    SvarSlet