onsdag den 10. oktober 2012

Kødtærte

I disse dage har jeg ingen bil, fordi mandens firmabil er stået af, så han er nødt til at have min bil på arbejde. Det gør såmænd ikke spor, men når man bor på landet, som vi gør, så skal man køre for at komme til forretninger. Så det betyder i disse dage, at jeg må klare mig med det, jeg har herhjemme.

Idag havde sønnen lyst til tærte, men jeg havde ingen skinke hjemme. Så jeg tænkte, at jeg måtte kunne lave en farstærte. Det skulle i hvert fald prøves. ;) Og hvilken lykke det skabte! Endnu et hit i det lille hjem! ;)

Til fyldet brunede jeg 500 g hk oksekød i smør, tilsatte 1 porre i ringe, 250 g champignons i kvarter, 1 spsk paprika, salt og peber, 1 spsk Herbs de Provence blanding, 1 lille dåse tomatpuré og et skvæt fløde. Lad simre et kvarters tid, smag til.
Fordel fyldet i bunden af en tærteform. Pisk 3 æg og 3 dl fløde sammen og fordel over fyldet. Drys med revet ost og sæt hele herligheden i ovnen i 35-40 min ved 200 grader.

Jeg serverede med en enkel salat på siden. Mums! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar