lørdag den 20. oktober 2012

Brød forsøg

Mellem al opsmøring af kage, modellering af pynt til kagen imorgen mm, blev det lige til et forsøg med brød. Jeg trænger i tiden til lidt variation fra Thomas Rodes stenalderbrød.
Opskriften er inspireret af flere forskellige opskrifter. Her får I min udgave. ;)

Bradepandebrød (15 x 25 cm form)
1,5 dl solsikkekerner, 1 dl sesam, 1 dl hørfrø, 3/4 dl proteinpulver, 1,5 tsk urtesalt, 3 æg, 250 g hytteost, 1,5 dl revet ost (Emmentaler)

Alle ingredienser blandes godt. Fordeles i en lille bradepande med bagepapir. Bag ved 200 grader i 25 minutter.

Skæres ud i passende firkanter.
Jeg spiste et lunt stykke med et godt lag smør på - uhm, det smagte rasendes godt! ;)

Imorgen tidlig prøver jeg et stykke med ost i afkølet tilstand...så må vi se, hvordan det er, men "første hånds indtrykket" peger henad et hit! ;)

I aften er vi inviteret i byen til middag. Sammen med 2 hold gode venner - det glæder vi os meget til...men så bliver der også lidt stille herinde på bloggen.
Jeg vender forhåbentlig stærkt tilbage imorgen, når jeg er blevet færdig med dåbskagen. ;)

God lørdag aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar