mandag den 22. oktober 2012

Stegte blomkålsris

I aften er manden afsted igen. Det betyder de nemme løsninger, som I ved. Sønnen elsker hot wings, så selvom det ikke er lavkarbo, indvilgede jeg.
Jeg lavede stegte blomkålsris til på panden - det kan man sagtens, nu er det afprøvet! ;) Tilsætning af grøntsager til risene kan jo ske alt efter smag og behag. Jeg var nødt til at begrænse mig, siden sønnen skulle spise også. Man kunne helt sikkert også lave en flot gul variant med karry og gurkemeje...? Mulighederne er mange! ;)
Imorgen får vi gæster, manden kommer hjem et smut...så nu lægger jeg hovedet i blød for at komme op med noget lækkert. ;)

6 kommentarer:

  1. Hej Line
    I jagten på PCO venlig mad er jeg faldet over din blog - og sikke da en glæde :-). Selvom jeg ikke spiser efter helt de samme pricipper som dig er der alligevel meget jeg kan bruge. Tak for dejlig inspiration :-)
    Jeg er flere gange stødt på blomkålsris, og synes det lyder skønt - men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan du laver dem?
    Mange hilsner Ulla

    SvarSlet
  2. Kære Ulla ~
    Velkommen til og tak for de pænde ord! ;)
    Jeg finder også inspiration i PCO venlig mad, så fint, vi kan hjælpe hinanden! ;)
    Blomkålsris - lige som blomkålsmos -smager bedre end mange forventer. Jeg har set at flere river til ris på groft rivejern. Det virker dog ikke på de remedier, jeg har, men så putter jeg bare buketter i foodprocessoren og hakker så groft/fint, jeg synes. Kort opkog i saltet vand, dryp godt af - og klar for servering! ;)
    God fornøjelse!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen... Tak for svaret :-)... Blomkålsris er klart noget der skal afprøves. Her til aften har jeg spist fint hakket blomkål blandet med lidt moste hindbær og ristede og hakkede mandler.. En ret min søster lige har fortalt om og en hel klar vinder herhjemme :-))..
      Jeg glæder mig til at følge din blog fremover :-)

      Slet
  3. Hej Line
    Kom til at tænke over, hvad er der ved hotvings som ikke er lavcarbo? De er da ikke paneret eller er de? Og så lige et andet spørgsmål ang. brød. Jeg har både hvedeklid og havreklid og der er ikke meget forskel i kulhydrater fra det og hvedemel.Hvorfor er det ok at bruge klid? Har det noget med forarbejdningen at gøre eller hvad?
    Mange hilsner Helle

    Vh Helle

    SvarSlet
  4. Hej Helle ~

    Når jeg skriver, at hotwings ikke er lavkarbo, så tænker jeg primært på marinaden, den karamelliserer jo i ovnen, så der må være en del sukker/sirup i...men ellers er de ikke paneret nej.

    Mht klid, så er der et meget højt indhold af kostfibre i, når du trækker dem fra indholdet af kulhydrater, er det helt lovligt...det er mit udgangspunkt i hvert fald! ;)

    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line
      Tak for svaret. Efter jeg havde skrevet fandt jeg faktisk et sted - tror det var under viden - på din side hvor du forklarer det med klid:-)
      Kh Helle

      Slet