mandag den 29. oktober 2012

Fyldte hakkedrenge

I aften fik vi fyldte bøffer. Et kig i køleskabet afslørede nemli en pakke blåskimmelost, ala Gorgonzola, som kunne trænge til at blive brugt. Jeg tænkte, at den da - sammen med den pakke oksefars, jeg havde taget op af fryseren imorgen - nok kunne blive til fyldte bøffer. Og ja....det blev jo rigtig godt! Jeg havde med vilje ikke sagt til drengene, hvad der var i, de troede bare det var alm hakkebøf. Manden udbrød efter første bid: "nøj, en god bøf, den har en helt speciel smag!"
Jeg formede fars ud i en flad aflang form. Fordelte ost på den ene halve og foldede så den ene halvdel ind over. Kanterne sørgede jeg selvfølgelig for at lukke lidt til, for at holde på osten.
Og så ellers bare stegt på panden.

Af tilbehør fik vi grøntsagsfad med snittet spidskål og et par revne gulerødder, krydderi og fløde over. I ovnen en halv times tid, til grøntsagerne er møre. Derudover et par cocktail tomater bagt i ovnen. Et dejligt måltid! ;)

Og så hjerteligt velkommen til alle jer nye, der kigger forbi her på bloggen! Jeg kan se at sidevisningerne er "eksploderet" idag. Det er selvfølgelig en fornøjelse at lave blog, når man føler, man bliver lidt hørt! ;)
Så meget velkommen til - og tak fordi I kiggede forbi! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar