søndag den 7. oktober 2012

Søndags-suppe

Idag har stået på afslapning. Og i det her regn og rusk, fik jeg sådan lyst til suppe!
Igen var jeg bag i hovedet i de opskrifter, som var no-go før lchf - eller i hvert fald til sjældne anledninger.

Jeg brunede 500 g oksefars i smør, tilsatte bouillon, nok ca 1 ltr., 1 stor porre i ringe, 1/2 pk champignons i skiver. Lad simre til grøntsagerne er møre. Tilsæt 1/4 piskefløde og 1 bæger Buko pikant ost, jeg havde lidt ærter tilovers fra igår, dem tilsatte jeg også. Så koges op til flødeosten er smeltet og suppen er rygende varm.
Og server!

Den smager fantastisk, og bliver helt klart serveret her flere gange i løbet af efteråret og vinteren.

- Ærter og champignons hører egentlig ikke til originalopskriften. Det var bare rester i køleskabet fra salaten igår...men det gjorde bestemt ikke suppen ringere! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar