søndag den 14. oktober 2012

Forsøg på æbletærte

Igår lørdag var vi afsted hele dagen. Det var et arrangement, hvor vi fik serveret middag og så skulle hver husstand medbringe en kage til et stort kagebuffet bord. Iblandt de fremmødte var der både lchf-spisere, gluten allergikere og sukkersyge. Så jeg påtog mig at lave en gluten- og sukkerfri æbletærte.
Jeg lavede den bund, jeg brugte, da jeg lavede kagen med marengs og friske hindbær i sommers.
Ovenpå lagde jeg æblebåde, som jeg dryssede kanel over. Ovenpå igen toppede jeg med en kogt vanillecreme. Og så ind i ovnen til æblerne var møre og cremen gylden. Jeg var ikke helt tilfreds med resultatet, har et par ideer til forbedringer, så når jeg når frem til den bedste udgave får I opskriften. ;)
I mellem tiden får I et billede af den, for den så lækker ud... ;)

Imorgen tager vi et smut til Ebeltoft, hvor min kære morfar bor. Sønnen har jo ferie og manden tager sig en fridag. Det bliver super skønt, og desuden er der Æblefestival derovre, som vi forhåbentlig også kommer til at opleve lidt.

Så imorgen bliver der nok stille på bloggen ift opskrifter, men god efterårsferie-uge derude! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar