tirsdag den 28. august 2012

Forsøg på frikadeller

I dag besluttede jeg mig for at forsøge mig på frikadeller. Det lyder måske ikke som noget særligt, men når man er vant til at lave med æg, mel og mælk, og samtidig følger lhcf kosten, så er man jo nødt til at finde på noget andet. Jeg prøvede på et tidspunkt at lave farsbrød, hvor jeg brugte hvedeklid istedet for mel, men kunne ikke se det som et hit i frikadellefarsen.
Jeg tror, det er meget nær den opskrift, jeg vil bruge fremover også...så det må vel siges at være et hit...!? ;)
Frikadeller:
500 g hakket svinekød, 1 lille fint revet løg, 2 tsk groft salt, peber, 2 æg, 1 tsk HUSK.

Rør alle ingredienser sammen og form til frikadeller som steges i smør på panden.

Jeg serverede lidt rester til... små blomkålsbuketter fra igår, lidt grønne ærter og skivede champignons. Det hele svitset i smør på panden. Vent med at komme ærterne på til sidst.

Og så en klat dressing med lidt mayonaise i for mætheden.

Velbekomme! ;)


- Sidder du med en god opskrift på lavkarbo frikadeller, så hører jeg selvfølgelig gerne fra dig...nye opskrifter kan man aldrig få for meget af! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar