mandag den 27. august 2012

Pølsegryde

Så er manden igen rejst afsted. Aftensmaden skulle være nem men god. Sønnen ville have noget med pølser, så det blev til en pølsegryde. Jeg serverede den med små blomkåls buketter og kogte ærter. Det havde pyntet med noget rødt på tallerknen, men det var der altså ikke lige i grøntsagsskuffen.

Pølsegryde (2 personer)
4 pølser, et lille finthk løg, 2 finthk hvidløgsfed, 2 tsk tomatpuré, 2,5 dl fløde, 1 tsk paprika, 1 tsk tørret estragon, salt og peber.

Brun pølser, løg og hvidløg. Tilsæt det øvrige og lad det simre og koge lidt ind.
Server med et drys klippet purløg over.

Det smagte rigtig godt! ;)

2 kommentarer:

  1. Kære Line.

    Jeg kunne ikke finde et sted at skrive direkte til dig, så nu skriver jeg bare en kommentar her i dit sidste indlæg.

    Jeg vil gerne sige TUSIND tak for en helt fantastisk blog! Jeg er virkelig blevet inspireret af dine opskrifter og indlæg.

    Jeg har selv været på "Ketolyse" kuren fra november 2011-maj 2012 og har tabt lidt over 20 kg. Det er super dejligt, og måske kan du finde lidt inspiration i den kur - principperne er nemlig nogenlunde de samme, dog er Ketolyse kuren mere striks omkring antal af kulhydrater om dagen.

    Nå, men fra maj til sidst i juli holdt jeg så pause med kuren og spiste mere "normalt" så det var hårdt at starte op igen, og selvom jeg har været standhaftig, så har jeg virkelig manglet opskrifter og ideer, og din blog har givet mig en ENORM mængde ideer og jeg har fået fornyet energi til at blive ved og forhåbentligt tage det sidste ryk ned af vægten.

    Så MANGE tak for en fantastisk blog, og jeg er fremover fast læser :D

    Hilsen Trine!

    SvarSlet
  2. Kære Trine ~
    Velkommen her til!
    Og tusind tusind tak for din søde kommentar! Blev helt rørt over den!
    Det findes ikke bedre for mig, end hvis jeg kan inspirere andre og give mod på en anden livsstil - det var jo dét, der var hele meningen!
    Jeg har skrevet min mail adresse under punktet "Damen bag", så skriv endelig til mig, og lad mig høre, hvordan det går dig!
    Jeg må sætte mig lidt mere ind i Ketolyse kuren. Jeg har stødt på den flere steder efterhånden, altid spændende med ny viden! ;)
    Held og lykke med det sidste huk ned...her håber jeg på 10 kg mere inden jul. ;)
    Venligst, Line

    SvarSlet