tirsdag den 14. august 2012

Frisk kokosyoghurt

Her til morgen havde jeg ikke rigtig lyst til noget af det sædvanlige...men jeg var jo stadig sulten! ;)
For en tid siden varjeg forbi www.charlotte1987.blogg.no og så at hun havde lavet kokosyoghurt, så inspirationen kommer derfra, kan ikke huske, om den er ordret eller jeg har lavet om på den undervejs, men her kommer den, som jeg lavede den. ;)

Kokosyoghurt (1 port):
1 god dl græsk yoghurt, 3 spsk kokosmel, den fede del af en lille dåse kokosmælk, ½ tsk vanille, 1 tsk Sukrin Melis, et par dråber flydende Stevia (sødemiddel)

Kokosmel ristes let på en varm pande. Imens blandes de øvrige ingredienser, og kokos vendes i tilsidst - og værsgod og nyd! ;)


Jeg har en svaghed for kokos is... en af de få gange, jeg veg fra kosten i min sommerferie, var med en kugle italiensk kokos is - og du salige himmel, den var god!! ;) Og ikke nem at glemme igen bagefter. Det her var jo ikke på højde med den oplevelse, men alligevel en frisk, mættende snack.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar