fredag den 24. august 2012

Snickers på lchf manér

Imorgen skal vi til min morfars 85 års fødselsdag. Det har afstedbragt, at jeg har forsøgt mig med en lille snack, jeg kan medbringe, så jeg lettere kan holde mig fra de søde sager, der ellers bliver serveret. ;)
Ovre hos Ingrid fandt jeg en opskrift på Snickers. Den har jeg forsøgt mig med. Mine drenge er meget fornøjede, men jeg skal sige, at man ikke skal være bange for smørsmagen. Jeg lavede dem i en isterningebakke, og dermed lidt mindre i str. end dem Ingrid lavede. Det var det rigtige valg, det er ikke noget, man spiser løs af i rå mængder. Men en enkelt eller to til en god kop kaffe...ikke værst! ;)
Her får I opskriften...så kan I selv gå i køkkenet og eksperimentere, hvis der skal nydes lidt godt til weekenden... ;)
Lchf Snickers (ca. 15 små):
50 g smør, 1 dl fløde, 1 spsk Sukrin, 1 tsk vanille, peanuts og mørk chokolade.

Varm smør, fløde, vanille og Sukrin op ved meget svag varme. Lad det småsimre i 45-60 minutter. Sæt den ikke på mere varme, end der er brug for for lige akkurat at holde blandingen simrende. Rør mindst muligt undervejs.
Farven ændrer sig lidt undervejs til lidt mørkere.

Efter endt tid, fordeles massen i en isterningebakke. Drys nogle peanuts i hver rum, og tryk dem lidt ned i massen. Sæt på køl i et par timer.

Smelt mørk chokolade over vandbad. Lad det køle lidt af, så det ikke er alt for varmt.
Overtræk med mørk chokolade, lad stivne...
...Og nyd! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar