lørdag den 11. august 2012

Grill og lækker sommersalat

Idag har der været et lokalt dyrskue/marked, som vi har været afsted til. En hyggelig familieoplevelse. Så vi kom lidt sent hjem, og aftensmaden blev lidt forsinket.
Inden vi tog afsted, havde jeg taget en kalve culotte op af fryseren, så den blev grillet i aften. Lækkert! ;) Jeg havde krydret den med salt, peber, hvidløg og ramsløg.

Som jeg før har nævnt, så har min svigerfar en skøn køkkenhave. Han spiser helst selv kartofler hver dag, og har ganske svært ved at forstå vores nye "kartoffel-fri" tilværelse. Forleden kom han over med en pose kartofler, og jeg nænnede ikke andet, end at tage imod dem. Så nu skulle de jo så bruges. Det er så også den første nye danske kartoffel jeg har fået i år. Og der er vel ikke så meget stivelse i de nye? ;) Men nok om de kartofler! ;)

Som tilbehør lavede jeg en lækker, frisk salat. Med jordbær og marinerede løg. Og derudover havde jeg også grillet nogle "oste-bøffer". Steak de Fromage, hedder de helt korrekt. Alt i alt en lækker middag! ;)

Marinerede løg:
2 løg, 1 dl olie, 4 spsk eddike, flydende sødemiddel efter smag, salt og peber.

Skær løgene i skiver. Bland marinaden af de øvrige ingredienser. Kom løgene op i marinaden og lad trække et par timer.

I salaten var der udover fintsnittet icebergsalat også snittede slikærter, frisk feta i tern, jordbær i kvarter og så de marinerede løg. Jeg brugte noget af marinaden fra løgene til dressing - mums! ;)

Jeg er egentlig ikke særlig vild med rå løg selv. Men manden elsker det, og jeg synes, det ser så flot ud, når det er blandet i en salat, men piller dem altid fra. Det her med marinerede løg er en fin løsning her i huset, for de smager godt, synes vi begge to. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar