tirsdag den 5. juni 2012

Festlig farsdag = kage! ;)

Siden det jo er Fars dag, så skulle vi selvfølgelig også have kage! ;)

Siden jeg lavede mandelbund igår, tænkte jeg at jeg skulle variere til kokos idag. Bestemt ikke et dårligt valg! MUMS - de var gode! ;)
Jeg lavede 6 små bunde, men da de alligevel hæver en del op, kan der sagtens laves 8.
Her kommer opskriften, for den vil I vel gerne have?!? ;)

Små kokostærter
3 æg, ½ dl Sukrin, 75 g smør, 50 g kokosmel, 1 tsk bagepulver, 1½ tsk Fiber HUSK, 2 tsk vanille.

Smelt smørret ved svag varme.
Pisk imens æg, Sukrin og vanille godt til det er cremet og luftigt. Tilsæt kokos, HUSK og bagepulver, og til slut røres det smeltede smør i.

Fordel i smurte metal muffinsforme.

Bag v/200 grader i 10 minutter.

Når bundene er afkølede fjernes de fra formene.
Jeg fordelte lidt smeltet mørk chokolade på toppen, lavede en vanille flødecreme af piskefløde, vanille og lidt flydende sødemiddel. Op i en sprøjtepose og så rosetter ovenpå kagerne. Jeg toppede med friske blåbær og lidt revet mørk chokolade. Kunne sagtens laves med jordbær, hindbær etc...

Lækre små himmerigs mundfulde!

Update: I får lige et inspirationsbillede med små jordbærtærter...MUMS, de var lækre! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar