onsdag den 13. juni 2012

Fyldte chokolader... ;)

I går forsøgte jeg mig med fyldte chokolader...not bad! Not bad at all! ;)
Der blev to forskellige slags. En med pebermyntecreme og en med lakrids...Lækkert! ;)
Den med lakrids kunne sagtens have tålt lidt mere, men det gør vi næste gang.
Beklager, jeg kan simpelthen ikke huske, hvor opskriften kommer fra, mener en engelsk side...
Opskriften på pebermyntecreme kommer her:
Fyld til ca 14 stk.:

20 g blødt smør, 5-6 spsk Sukrin Melis, ½ tsk flydende Stevia, 3-4 spsk fløde, 4-6 dråber pebermynteolie.
Rør det hele sammen til en ensartet masse. Hvis det er svært at få jævn, kan det varmes nogle sekunder i mikroen.
Jeg havde ikke pebermynteolie i ren variant, men en pebermynte essens istedet. Og lakrids pulveret fandt jeg i Helsekosten. En lækker raw liquorice powder uden sukker, stivelse eller noget som helst andet end rålakrids fra lakridsrødder.
Den smager himmelsk - ganske enkelt! ;)
Sammen med god mørk chokolade er det absolut værd at gå i køkkenet for... ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar