torsdag den 7. juni 2012

Lchf knækbrød

Forleden bagte jeg knækbrød...et dejligt alternativt til brød og nemt lige at have med i tasken på farten til den lille sult. ;)
Opskriften kommer her...:

Til 1½ bageplade brugte jeg:
200 g solsikkekerner, 50 g hørfrø, 50 g sesamfrø, 50 g klid, 2 spsk HUSK, 5 dl lunt vand, 1 bouillonterning.

Alt blandes, lad hvile i skålen i 10 minutter. Fordel herefter jævnt på to bageplader med papir, den ene kun på halvdelen. Mine er ganske tynde, hvis man har lyst til tykkere kan det jo sagtens lade sig gøre, så er det bare at øge bagetiden.
Inden de kommes i ovnen, skæres de ud i passende firkanter.

Bag v/160 grader i 1 times tid. Mærk efter inden de tages ud af ovnen. Hvis de midterste er bløde, skal de have længere tid, de bliver ikke sprøde af at køle af, så det skal de være inden de tages ud af ovnen.

Velbekomme! ;)

1 kommentar:

  1. Kære Line.

    Er total ny i lavkarbo :S så tak for din side, bruger jeg meget :)

    Er netop ved at bage Lchf knækbrød og vil også gerne bage dine pølsebrød.

    Jeg savner brød til min morgenmad, er det tilladt at spise knækbrød til morgenmad hver dag ?

    Mange hilsner Susanne

    SvarSlet