mandag den 4. juni 2012

Forsøg med tærtebund...

Som jeg tidligere har skrevet om, havde jeg tænkt, at jeg skulle eksperimentere lidt med en tærtebund. Det blev idag. Det skulle være lidt nem aftensmad, da jeg har haft "kursist" i eftermiddag...en, der skulle sættes ind i kosten...spændende! Håber sådan det går godt!
Men altså, den der tærtebund... Jeg synes den var god, men drengene ville hellere have den uden, som jeg lavede den sidst...men det er klart, den er jo også grov.
Til bunden brugte jeg flg.:
 3 dl nøddemel (blanding af hasselnødder og mandler), 3/4 dl sesamfrø, 1 spsk HUSK, 1 tsk urtesalt, 50 g smør og 1 æg.

Jeg kørte alle ingredienserne til en dej i foodprocessoren, fordelte i en tærteform.
Bunden blev bagt v/ 200 grader i 8 minutters tid.

Imens gjorde jeg fyldet klart. Idag bestod det af porre, champignon og bacon.

Fyld på og en oste-æggeblanding over samt krydderier, og så i ovnen ved 175 grader i 40 minutter.
Velbekomme! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar