torsdag den 7. juni 2012

Lækkersulten? ;)

Jeg havde en idé om at jeg skulle prøve at lave chokolade-bidder igen idag. Jeg har brugt en silikoneform, nok egentlig beregnet til isterninger.
Se hvor fine de blev...! ;)
Næste gang jeg kommer i Ikea, skal jeg se om de har forme i andre motiver. ;)

Men altså, opskrift er der jo egentlig ikke rigtig nogen af. Jeg smeltede 100 g god mørk chokolade over vandbad. Imens hakkede jeg lidt saltede pistacienøddekerner. Jeg fyldte hullerne i formen med hakkede nødder, fordelte så den smeltede chokolade over. Så brugte jeg en tandstikke til lige at "rode lidt rundt" i hvert hul, for at blande nødder og chokolade.

Voila - så på køl en lille times tid, og så kan man ellers bare være lækkersulten - eller gemme dem til en anden dag! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar