onsdag den 6. juni 2012

Uhhmmm - nydelse!

Idag er en af de der dage, I ved nok, hvor man lige trænger til en god kop kaffe og....!
Jeg havde lidt vanilleflødecreme fra desserten i aftes tilovers, der kom en god klat i den varme kaffe - himmelsk! Derudover har jeg idag forsøgt mig med en lchf nutella...så hvad var mere nærliggende end at smage den på en tynd brødskive til kaffen? ;)
Egentlig var nutella'en tænkt til sønnen i huset, men tror nu egentlig godt mor og far kan finde på at snuppe en mad med i ny og næ... ;) Sådan lækker chokoladesmag uden at være for sød. Så har du en sød tand, eller er der unger i huset, så er den oplagt!
Tror jeg fandt opskriften ovre på http://www.madbanditten.dk/. Her kommer den, som jeg lavede den.

Lchf nutella (1 pænt stort glas)

2 past. æggeblommer, 50 g Sukrin Melis, 5 spsk. god kakao, 1 tsk vanille, 50 g smeltet smør, 1 dl piskefløde, 100 g hasselnødder.

Jeg startede med at riste nøddekernerne på panden en 5-10 minutter, fjernede de værste skaller og blendede dem så til fint "mel".
Herefter piskede jeg blommer, Sukrin Melis og vanille til en tyk og luftig æggesnaps. Tilsatte kakao, fløde og smeltet smør. Da det hele var godt blandet, rørte jeg nødderne i.
Voila! Det er jo ikke så svært, vel?! ;)
God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar