fredag den 22. juni 2012

Tjaeh...hvad skal vi kalde det?

I aften havde jeg tænkt mig at forsøge mig med en kyllinge ret med inspiration fra Maria. Jeg varierede hendes opskrift lidt, så det passede med, hvad jeg havde hjemme. Det smagte rasendes godt, men det blev ikke så fast i formen, som jeg havde forventet.
Vi endte med at spise det af en lille skål med ske. Men det var godt for det! ;)
Og som man nok kan se på billedet, var retten fyldt med mange gode ting! ;)
Lækker kyllingeret:
2 kyllingebryster, 1 pk bacon i skiver, 3 fed hvidløg, ½ dl vand, 2 dl fløde, 2 dl cremefraiche 18%, 3 spsk tomatpuré, 150 g blå ost (fx Saga), paprika, salt og peber

De to kyllingebryster skæres i stykker, bacon klippes i smalle stykker, hvidløg hakkes fint. Det hele svitses i smør.
Fordel blandingen i bunden af en lille bradepande. 
Tilsæt vand, fløde, creme fraiche, krydderier og osten. Varm forsigtigt op til jævn sauce.
Hæld over i bradepanden. Gratiner i ovnen v/ 225 grader i 20 minutter.

Jeg serverede den med en blandet salat, men det kunne også have været blomkålsris.

* Det der ikke helt lykkedes for mig, var måske, at jeg skulle have brugt 38% cremefraiche? Eller også skulle jeg have kogt den lidt ind inden, var bare bange for den ville skille...hmmm det må jeg prøve næste gang. Omend, jeg tror den ville blive temmelig fed i smagen med 38%.
Vi endte med en konsistens mellem suppe og havregrød - men smagen var altså god! ;)

God weekend derude! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar