tirsdag den 19. juni 2012

Grill og bøffer! ;)

Godaften derude!
Beklager, at der ikke kom noget nyt ind igår, har det nu bedst med minimum ét indlæg om dagen. Men dagen igår gik med gæster, og i farten nåede jeg ikke at få taget billede af nogen ting, selvom det var stort set lchf-stil, selvom gæsterne ikke er på. Det blev godt modtaget, og det var jo godt! ;)
I aften har vi grillet og spist i haven - det er med at nyde de sommeraftener, der er!
Og så er jeg jo igang med at tømme det sidste i fryseren, inden vi får kød imorgen. En pose med tykstegsbøffer var havnet på bunden under noget andet, uden mit vidende, så dem tog vi på grillen i aften. Mmmhh...så er det altså rigtig sommer! ;)
Til bøfferne lavede jeg en grøntsagsgratin, som så ofte før. Det falder altid i god jord her.
Et kig i grøntsagsskuffen afslørede en halv pakke champignons, som trængte til at blive brugt. Jeg prøvede at lave en form for "hasselback", ved at skære dem næsten igennem i skiver, krydre og gratinere med rød cheddar ost. Og hvis man som mig kan spise champignons i alle afskygninger, så er det absolut en god måde at gøre det på! ;)
Derudover havde jeg lavet nogle grøntsags pakker, som jeg også grillede. Det var med inspiration fra Arla, og siden jeg så har ryddet op i køleskabet idag, brugte jeg det jeg havde, der trængte til at blive spist.

Grillpakker (4 stk)
½ blomkålshovede, en håndfuld grønne asparges, 2 fed hvidløg, blåskimmelost, salt og peber.

Blomkålen deles i små buketter, asparges i små stykker, hvidløgsfed i tynde skiver.
Så gjorde jeg 4 stykker dobbelt sølvpapir klar og fordelte grøntsagerne jævnt herpå.
Tilslut krydres med salt og peber og der lægges en god skive / smuldret blåskimmelost ovenpå.

Sæt dem på grillen 15 minutter. Så er grøntsagerne møre, og osten smeltet, når du åbner dem! Mums!

Herhjemme er det mest mig, der spister blåskimmeloste, men faktisk var skimmelsmagen på ingen måde gennemtrængende, og manden, som normalt ikke er så glad for den slags, spiste med stor velbehag! ;)

Rigtig god aften derude! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar